דוד קקון שואל… עו״ד סיגל אסיג עונה

דוד קקון שואל… עו״ד סיגל אסיג עונה

עורכת הדין סיגל אסייג היא דוגמא חיה לכח רצון ונחישות. באמצע העשור הרביעי בחייה מחליטה סיגל לעזוב את חיי הנוחות בניהול העסק המשפחתי ולצאת למסע ארוך של שינוי קריירה ולהפוך לעורכת דין. סיגל סיימה את לימודי המשפטים בהצטיינות ואת ההסמכה עושה בפרקליטות האזרחית במחוז דרום בבאר שבע. משם עוברת לניהול לשכת יו״ר לשכת עורכי הדין. משם המשיכה סיגל לפתיחת משרד עצמאי בו עובדת עד היום.

סיגל, אמא לשירז, לירן ויגל. ואשתו של חבר הנהלת העיר דויד אסייג וסרן במילואים ביחידת קציני הנפגעים, פעילה חברתית ודמות מאוד מוכרת בעיר בזכות עצמה.

סיגל בדרך כלל לא נמצאת באור הזרקורים אז ראינו לנכון לשאול אותה שאלות שישפכו עוד קצת אור וזוית אחרת, אז הנה מה ששאלתי וזה מה שהיא ענתה:

 

אם היית יכולה לתאר את עצמך במילה אחת בלבד, איזו מילה זו הייתה?

השם שלי, סיגל אסייג – מילה אחת (בעצם שתיים אבל נתייחס לזה כמילה -השם )  שיש בו הכל: אישה, רעיה, אמא, בת, אחות, אשת מקצוע, חברה, פעילה חברתית, הכל מכל מרכיבים את מי שאני ותודה על כך!

 

מתי הייתה הפעם האחרונה שהרגשת שהלב שלך נשבר?

ב- 7-10-23 כשהאסון הכבד ביותר שפקד את מדינתנו והאסון הנורא שקרה לנו.

אם היית יכולה לבחור רגע אחד לחוות שוב ולהרגיש את כל הרגשות מחדש, איזה רגע זה היה?

לשמחתי, זכיתי לחוות  ולהרגיש את הרגע הזה שלוש פעמים בחיי – בכל אחד מהאימוצים של שלושת ילדיי- שירז, לירן ויגל.

 

איזה חלק בחיים שלך את מרגישה שלא קיבלת עליו מספיק קרדיט?

אני לא עושה דברים כדי לקבל קרדיט, אני מאלו שמאמינים שצריך לעשות את הכי טוב שאתה יכול והשכר משמיים.

 

אם היית יכולה לשנות תכונה אחת אצלך, מה היית משנה ולמה?

הייתי רוצה מאוד להצליח לחשוב קצת יותר על עצמי לפני שאני חושבת ודואגת לאחרים. לדעתי יש לא מעט רגעים שאני יודעת שאני מוותרת על עצמי לטובת כולם.

 

מתי בפעם האחרונה הרגשת שאת באמת בשליטה על חייך?

אני משתדלת כל הזמן להיות בשליטה על חיי ולעשות כל דבר מדעת ומרצון חופשי ואמיתי.

 

איזה חלום שהיה לך בעבר נטשת, והאם יש סיכוי שתחזרי אליו?

למדתי בבית ספר יסודי גאולים בו הייתה כיתה מיוחדת ללקויי שמיעה. מאז ילדותי הסתקרנתי ללמוד מה מרגיש וחווה אדם שחיי כל חייו בשקט מוחלט. חלמתי ללמוד חינוך מיוחד לליקוי שמיעה ואת שפת הסימנים. לצערי, טרם הספקתי להגשים את החלום ואני מקווה שיבוא יום ואצליח להגישם את החלום הזה ואולי אף לתרום בכל דרך שתתאפשר לי ללקוי שמיעה.

 

אם היית יכולה לשנות זיכרון אחד מעברך, מה היית משנה?

הייתי מוחקת את הרגע העצוב שבו נודע לי כי בת דודתי האהובה, שהייתה לי כאחות נהרגה בתאונת דרכים.

 

מתי לאחרונה הבנת משהו עמוק על עצמך ששינה את הגישה שלך לחיים?

נראה שה-7/10 גרם לא רק לי להבין שחבל על כך רגע שאנחנו מבזבזים בחיים על שטויות ומריבות מטופשות. החיים של אף אחד מאיתנו הם לא דבר בטוח. לכן צריך להישמר ויחד עם זאת לנסות להנות מכל רגע בחיים ובעיקר מכל רגע עם האנשים החשובים והאהובים שבחיינו.

 

מהו השינוי הגדול ביותר שעשית בחיים שלך, ומה היה הטריגר לכך?

אחת האהבות הגדולות שלי בחיים היא ללמוד. מאז שהשתחררתי מהצבא רציתי להירשם ללימודים אקדמאיים וללמוד, אך נסיבות החיים (שברובן היו טובות) גרמו לי שנים לדחות כל פעם מחדש את הלימודים. בגיל 45 בזכות בעלי היקר, דויד, שידע כמה אני כמהה ללמוד דחק בי לברר פרטים על לימודים ולהתחיל ללמוד. תוך 3 ימים נרשמתי והתחלתי ללמוד משפטים. סיימתי את התואר, עשיתי התמחות משמעותית בפרקליטות האזרחית במחוז דרום והוסמכתי כעורכת דין. אני זוקפת את ההצלחה לעשות זאת לתמיכה המושלמת שקיבלתי מבעלי והילדים היקרים שלי.

 

מתי הייתה הפעם האחרונה שוויתרת על עצמך לטובת מישהו אחר, והאם זה היה שווה את זה?

אני לא מעט מוותרת על עצמי לטובת אחרים. לשמחתי לרוב זה שווה את זה. נוכחתי לא פעם שגם שהטוב שעשיתי לאחרים חזר אליי בטוב, אני אחת המאמינות הדגולות במשפט –"מי שנותן מקבל".

 

מהו הדבר שהכי מפחיד אותך אבל את מרגישה שאת צריכה להתמודד איתו?

כיום אני מתנדבת במילואים בתפקיד מודיעת נפגעים. הפחד מהרגע בו אנחנו כקצינים בצבא מקישים  על דלת ומשנים את גורלה של משפחה בשנייה, עם הודעה על פטירת יקירהם, הוא רגע מפחיד מאוד. יחד עם זאת אני יודעת שהתגייסתי לתפקיד כשליחה של הצבא ומדינת ישראל ושעליי להתגבר על הפחד ולהתמודד איתו כך שאוכל למלא את תפקידי בצורה הטובה ביותר למען אותה משפחה של החלל.

 

מהו הזיכרון הכי עוצמתי שאת לא יכולה לשכוח?

שוב, שלושה רגעים שזכיתי לחוות כל פעם מחדש שכל אחד מהם היה הכי עוצמתי, בקצה אחר של העולם, בגואטמלה הרחוקה, כאשר קיבלנו דוד ואני את כל אחד מילדינו המאומצים.

 

מתי בפעם האחרונה התגברת על מכשול שהרגיש בלתי אפשרי?

לא מעט מכשולים עמדו בחיי, אבל נראה לי שבזכות האמונה  העמוקה שלי בבורא עולם, והכוח האדיר שאני מקבלת מבעלי וממשפחתי המצומצמת והרחבה גורמים לי תמיד להבין שכל מכשול נוצר כדי לבחון אותי מחדש כמה האמונה שלי חזקה. אני משתדלת תמיד להצליח במבחנים ולהוכיח לבורא עולם שאני לא מתערערת ממכשולים ויודעת שהוא איתי כדי לעבור אותם.

 

מהו הרגע בחיים שבו הרגשת הכי גאה בעצמך?

יש לא מעט רגעים בחיים שאני מרגישה בהם גאה, אחד מהם היה ממש לפני מספר ימים בו התבשרנו שהבת הבכורה שלנו שירז, עברה את מבחני לשכת עורכי הדין והוסמכה כעורכת דין. רגע מאושר של גאווה שכהורים זכינו לראות את הבת שלנו מצליחה

 

אם היית יכולה לשנות החלטה אחת שקיבלת בעבר, איזו החלטה היית משנה?

לא הייתי משנה דבר, אני מאמינה שכל מה שקורה צריך לקרות ולא קורה סתם. יש לנו יד מכוונת עליונה שמובילה אותנו בחיים לטוב ולרע, ואת הכל צריך לקבל בהמון אהבה. כל מכשול מלמד אותנו ומחזק אותנו וכל דבר טוב מעיף אותנו גבוה ורחוק יותר.

 

מהו הסוד הכי אישי שאת יכולה לחשוף?

אין לי סודות, אני אדם פתוח שמשתף ולא פוחד לספר על עצמו. אין לי מה להסתיר, אני גאה ושמחה על כל מי שאני, מה שאני ומה שיש לי.

 

מתי הייתה הפעם האחרונה שבה הרגשת צורך עז לבכות? מה קרה?

מאז ה -7/10 אני מוצאת את עצמי לא פעם בוכה מהכאב העצום שנראה לי לא פעם שהוא יותר גדול ממה שהלב שלנו יכול להכיל.

 

איזו חוויה או אדם הכי עיצבו את הדימוי העצמי שלך?

יש הרבה אנשים טובים לאורך החיים שאני לוקחת מכל אחד מהם את הדברים שאני רוצה כדי לעצב את הדימוי שלי ואת עצמי. מורים, מפקדת בצבא חברים טובים  ובני משפחה. אבל אם אני צריכה להצביע על דמות מסוימת הייתי בוחרת באישה אחת אמא שלי היקרה שתחיי עד 120 היא האישה שאני הכי מעריצה בחיים ובגבר אחד- בעלי איתו אני מגיל 15.

 

מהו הדבר שאת מפחדת שאנשים יגלו עלייך?

אין דבר כזה!!!

 

באיזו נקודה בחיים הבנת שאת צריכה להפסיק להקשיב למה שאחרים אומרים ולהתחיל לסמוך על עצמך?

אני כל הזמן קשובה לעצמי ומשתדלת תמיד להאמין בעצמי ובאינטואיציות שלי. אבל קורה שאני נופלת ומאמינה בתם לב לאנשים שלא פעם מנסים להטעות אותי. מהר מאוד אני מבינה זאת ועושה חישוב מסלול מחדש.

 

אם היית יכולה להתנצל בפני מישהו על משהו שעשית, למי זה היה ועל מה?

הייתי מתנצלת בפני משפחתי היקרה הקרובה והמורחבת וחברות טובות שלי שלא פעם אני לא מקדישה להם מספיק זמן בגלל עומס בעבודה ועיסוקים אחרים שאני עושה.

 

מה הדבר הכי חשוב שלמדת על עצמך במהלך השנים?

שהכל אפשרי בחיים, צריך רק לרצות ולהאמין בעצמך ובעיקר להנות מהדרך.

 

 

להשתתפות בפרוייקט: ״דוד קקון שואל…״ צרו קשר בווצאפ: 052-8594411

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*