תחרות רובוקאפ ג'וניור היא חלק מתחרות רובוקאפ העולמית, שנהגתה לראשונה ע"י קבוצת חוקרים יפנים ואמריקנים בשנת 1993, ונערכה לראשונה ביפן בשנת 1997. מאז נערכת התחרות מידי שנה באתרים שונים ברחבי העולם. הרציונל של התחרות הוא קידום המחקר ברובוטיקה בעולם. לצורך כך נקבעה מטרת תחרות רובוקאפ והיא שעד שנת 2050.
תחרות רובוקאפ הישראלית מאורגנת ע"י נציגות רובוקאפ ג'וניור בישראל. מערכת השיפוט של התחרות נבנתה ומופעלת ע"י צוות אתר הרובוטיקה הישראלי. באירוע נערכות שלוש תחרויות: הצלה, ריקוד וכדורגל, בשתי ליגות שונות: תיכונים ויסודי-חט"ב.
תלמידי אשדוד התמודדו בקטגוריית ההצלה
והזוכים במקומות הראשונים :
2016-מקיף ח אשדוד
תיכון מקיף ח' בניהולו של צויריאל דביר זכה במקומות הראשונים בתחרות הרובקאופ .
במסגרת הלימודים במגמת אלקטרוניקה ומחשבים במקיף ח אותה מרכזת אפרת דיל .התלמידים נחשפים לידע רב בנושא הרובוטיקה על ידי המנחה יוסי חזן.זאת השנה השישית שהמורה יוסי חזן מלווה קבוצת תלמידים לזכייה במקומות הראשונים בתחרות רובוטיקה ארצית- Robocup ,השנה נערכה התחרות באוניברסיטת בר אילן בתאריך 7.4.2016.
בתחרות הרובוט צריך לעקוב אחר פס שחור על רקע לבן, במהלך נסיעתו בתוך ובין החדרים בקטגוריה ההצלה. לחלק מהחדרים צריך להגיע לאחר עליה על מישור משופע. לאורך המסלול ישנם מכשולים, שעל הרובוט לזהות בכדי לצבור יותר נקודות.בכניסה לחדר האחרון אמור הרובוט לזהות את "הקורבנות" (כדור עטוף בנייר אלומיניום), ולהביא למקום ההצלה.
השנה מקיף ח' הגיע לתחרות עם שתי קבוצות תלמידים:
קבוצה שזכתה במקום הראשון : צרבץ דניאל ,בויאנובר נתנאל עם הרובוט : Chervets
קבוצה שזכתה במקום השלישי : עדי וקנין, גיא פרץ עם הרובוט : Clifford
השנה התחרות הבינלאומית נערכת בגרמניה בחודש יוני, ואנו מקווים להתחרות גם שם עם תלמידים מכל העולם ולייצג את מדינת ישראל בכבוד.
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי : "ההישגים של תלמידי אשדוד בכל התחומים מהווים דוגמא לרשויות רבות ובכל שנה אני שמח שתקציב מימון נסיעות לתחרויות בינלאומיות גדל , המשמעות אשדוד ממשיכה להוביל בחינוך ".
אריה מימון ראש מנהל החינוך: מערכת החינוך העירונית עולה בכל שנה ומצליחה להוביל את אשדוד לזכיות ברמה הארצית ובייצוג מדינת ישראל בתחרויות בינלאומיות וגם על כך גאוותנו גדולה.
בתחרות ההצלה הרובוט צריך לעקוב אחר פס שחור על רקע לבן במהלך נסיעתו בתוך ובין החדרים. לחלק מהחדרים צריך להגיע לאחר עליה על מישור משופע. לאורך המסלול, מודבקים דמויות מניר כסף ומבריסטול המכונים "קרבנות", שעל הרובוט לזהות בכדי לצבור יותר נקודות. זיהוי "קרבן" מחייב עצירה לשניה אחת ליד ה"קרבן" והשמעת צפצוף. על כל זיהוי נכון של "קרבן מקבל הרובוט 10 נקודות ועל כל מעבר חדר (מכניסה ועד ליציאה) מקבל הרובוט 10 נקודות נוספות.