אפקט חרבות ברזל: נמל אשדוד בהפסד במחצית הראשונה לשנת 2024 של 27 מיליוני ₪

אפקט חרבות ברזל: נמל אשדוד בהפסד במחצית הראשונה לשנת 2024 של 27 מיליוני ₪

חברת נמל אשדוד בע"מ מאשרת את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה לשנת 2024, תוצאות המחצית הושפעו מהמלחמה, השפעות גיאופליטיות נוספות לרבות שינויים מהותיים בתעבורת השייט העולמית, לחצים אינפלציוניים וסביבת ריבית גבוהה

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד:

"נמל אשדוד כמתקן אסטרטגי חיוני ממשיך למלא את תפקידו הקריטי למשק בימים מאתגרים אלו. כנמל ממשלתי אנו נותנים מענה מלא לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, לצד המשך הפעילות העסקית וגידול בהיקפי המטענים ובהיקפי הפעילות בהשוואה לתחילת המלחמה".

ניסן לוי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד:

"התוצאות הכספיות של נמל אשדוד ברבעון ובמחצית מצביעות על שיפור עקבי וצפי חזרה מהירה לרווחיות משמעותית. חזרנו, לראשונה מאז פרוץ המלחמה לרווחיות מפעילות הליבה העסקית כאשר השורה התחתונה הושפעה מהפרשות בגין הסכם מסגרת ובונוס לעובדי החברה. לאור אתגרי התקופה, אנו ממשיכים להתאים את תוכניות העבודה של החברה על מנת להמשיך לתת מענה יעיל ללקוחותינו."

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב:

״הדוחות הכספיים של נמל אשדוד משקפים את האתגרים שעמדו בפני המשק הישראלי במחצית הראשונה של 2024, לרבות השפעות המלחמה והשינויים בתעבורה הימית העולמית. עם זאת, אנו רואים סימנים מעודדים של התאוששות ושיפור בפעילות הנמל. משרד התחבורה ימשיך לתמוך בנמל אשדוד במאמציו לשמור על מעמדו כמתקן אסטרטגי חיוני למדינת ישראל.״

 

 

דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות:

"זה ממש לא דבר מובן מאליו שגם בתקופה של מלחמה שנכפתה עלינו, תקופה שהיא ללא ספק מורכבת ומאתגרת עבור מדינת ישראל – נמל אשדוד ממשיך להציג תוצאות חיוביות ולגלות הרבה חוסן, אחריות והצלחה רבה! כולי גאה בעובדים המסורים והמקצועיים, בהנהלה המעולה וכמובן בתוצאות המדהימות בשטח.שאפו ענק לכל העוסקים במלאכה!"

עיקרי התוצאות הכספיות:

מחזור ההכנסות ברבעון השני הסתכם ב-247 מיליוני ₪, עליה משמעותית בהשוואה לרבעון קודם, בו הסתכמו ההכנסות ב- 214 מיליוני ₪. מדובר על גידול של 20% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2023 (פרוץ המלחמה) בו הסתכמו ההכנסות ב- 205 מיליוני שקלים חדשים בלבד.
מחזור ההכנסות במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם ב-461 מיליוני ₪, לעומת 535 מיליוני ₪ במחצית הראשונה לשנת 2023, קיטון של 14% בהשפעת מלחמת "חרבות ברזל".

הפסד תפעולי במחצית הראשונה לשנת 2024, בהשפעת המלחמה:

37 מיליוני ₪, לעומת רווח תפעולי 60 מיליוני ש"ח במחצית הראשונה לשנת 2023.
ההפסד התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם ב-13 מיליוני שקלים חדשים והושפע מהמשך מלחמת "חרבות ברזל", מהפרשות בגין הסכם מסגרת לעובדי החברה, מתן בונוס לעובדים במקביל לתשלום דיבידנד למדינה בסך 270 מליון שקל, והפרשות נוספות. יחד עם זאת, החברה חוזרת לפסי רווחיות כאמור והרווח מפעילות הליבה העסקית (הרווח התפעולי בנטרול השפעות חריגות), הסתכם ברבעון השני בכ-16 מיליוני ₪. זאת, בהשוואה לרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בסך של כ- 15 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.

 

צילום: יח״צ נמל אשדוד

 

הפסד במחצית הראשונה לשנת 2024 של 27 מיליוני ₪, לעומת רווח נקי של 71 מיליוני ₪ במחצית הראשונה לשנת 2023. ההפסד הינו בהשפעת המלחמה וכן הפרשות בגין הסכם מסגרת, בונוס לעובדים והפרשות נוספות כאמור.
במהלך הרבעון השני של שנת 2024 נרשם הפסד של 20 מיליוני שקלים חדשים, זאת בהשוואה לרווח נקי של 31 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.

הון עצמי ליום 30 ביוני 2024 עמד על סך של 2,570 מיליוני ₪, לעומת 2,784 מיליוני ש"ח ליום 30 ביוני 2023, בהשפעת חלוקת דיבידנד למדינה.

EBITDA מתואם במחצית הראשונה לשנת 2024: 25 מיליוני ₪, לעומת 125 מיליוני ₪ במחצית הראשונה לשנת 2023.

הכנסות מימון נטו במחצית הראשונה של שנת 2024 הסתכמו ב- 7 מיליוני שקלים חדשים, בהשוואה להכנסות מימון נטו של 25 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהכנסות מימון נובע מהשפעת עליית הריבית על הכספים המנוהלים בשוק ההון במחצית הראשונה של שנת 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

צילום: יח״צ נמל אשדוד

 

ההוצאות האחרות במחצית הראשונה של שנת 2024 מסתכמות בכ- 23 מיליוני ש"ח, בהשוואה לכ- 2 מיליוני שקלים חדשים בתקופה מקבילה אשתקד. ההוצאות האחרות כוללות גם הן, בין היתר, חלק מהשפעות הסכם המסגרת.

התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים.
במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, במחצית הראשונה של שנת 2024, הסתכם ב-322 אלף מכולות בהשוואה ל 353 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של 9% בהשוואה לקיטון של 15% בסך הפעילות של ישראל. סביבת הריבית, השינויים בנתיבי השייט ומציאת חלופה הדרגתית לייבוא מטורקיה גרמו לקיטון בהיקף הפעילות.

 

ספרו לנו מי הם אנשי השנה שלכם/ן

 

במגזר הרכבים – במחצית הראשונה של שנת 2024 נפרקו בנמל כ-39 אלף רכבים לעומת כ-79 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מרץ 2024 חזרו לפקוד את נמל אשדוד אוניות הגלנוע. צפויה התאוששות במחצית השנייה, אולם, הביקושים בשלב זה נמוכים לאור רמת המחירים וסביבת הריבית.

מגזר התפזורת – במחצית הראשונה של שנת 2024 נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 4,421 אלפי טון תפזורת, בהשוואה ל- 4,466 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו חלה עלייה בייבוא מוצרי גרעינים ומנגד ירידה בייבוא גרעינים לאור המצב בעזה.
היקף המטען הכללי הסתכם ב-454 אלפי טון בהשוואה ל 563 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-20%. במחצית זו המשיכה מגמת הירידה בכמות המטען הכללי המיובאת לישראל, בעיקר בשל ירידה ביבוא מתכות ועצים, המהווים מרכיב עיקרי במגזר המטען הכללי. הירידה נובעת משערי חליפין וריבית גבוהים, וכן האטה בשל מלחמת "חרבות ברזל". נתח השוק של החברה במתכות עלה בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד בהשפעת שיפור ברמת השירות הניתנת לאוניות גדולות מהמזרח.
תחום אוניות הנוסעים (הקרוז) מלחמת "חרבות ברזל" עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושה.

להלן לינק למצגת הכספית: מhttps://anyflip.com/hvel/xvzv/

 

 

ליחצו הצטרפו לקבוצת הוואצאפ השקטה. הטבות ועדכונים למצטרפים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*