אשדוד אדומה… במתמטיקה

אשדוד אדומה… במתמטיקה

אחרי לא מעט שבחים שהורעפו על מערכת החינוך באשדוד בישיבות המועצה לצד גרפים עם נתונים מרשימים פורסם אתמול סקר מקיף ארצי בעיתון ידיעות אחרונות על תוצאות הערים בלימודי מתמטיקה ברמת 5 יחידות בגרות ואייך לומר… מצבנו לא משהו.

הסקר בוצע לצורך השוואה עליה מדברים רבות בתקשורת בתקופה האחרונה, שוויון הזדמנויות בין ילדי הפריפריה לעומת איזור המרכז והשרון בתנאי פתיחה שווים החל מהצבא, (יחידת 8200 ויחדות סייבר נבחרות) ועד כניסה לעולם ההיי-טק בהמשך כמקצוע ריווחי לחיים.

מקצוע המתמטיקה הוא כידוע תנאי בסיסי לצד אנגלית ברמת 5 יח׳ וילדי אשדוד עומדים בגרף האדום עם 15.3% בלבד של מסיימי מגמת מתמטיקה 5 יח׳.

מצ״ב המפה שפורסמה בעיתון ידיעות אחרונות:

במפה הארצית שפורסמה אתמול בעיתון ידיעות חרונות רואים בבירור שהסיכוי של ילד אשדוד נמוך במקרה הטוב בחצי מילדים ברמת השרון, רמת גן, הרצליה, כפר סבא, רעננה, עומר או הוד השרון שעומדות כולם על אחוז כפול ויותר מהעיר אשדוד.

המפה מתייחסת אך ורק ללימודי 5 היחידות במתמטיקה, מקצוע שהוא הברומטר לכל תואר נחשב באוניברסיטה.

הראשון להגיב על הנתונים היה באופן לא מפתיע יו״ר האופוזיציה ד״ר אלי לחמני ששחרר את פוסט בדף הפייסבוק שלו בו הוא כותב בין היתר:

״ראש העיר מתהדר במערכת החינוך הכי טובה בארץ, עצוב עד כמה הוא מנותק ממה שקורה באמת. מספיק לקרוא את העיתון ולראות עד כמה אנחנו מדשדשים מאחור ברמת החינוך בעיר!

הגיע הזמן להפסיק לשחק במספרים ולפעול באמת להעלאת רמת הלימודים בעיר שלא תפחת מרעננה או רמת השרון!
חייבים להשקיע משאבים הרבה יותר גדולים בתקציבי החינוך ובחיזוק ילדי אשדוד במקצועות הריאליים על ידי- מתן שיעורי תגבור, הקטנת כיתות הלימוד,הדרכת מורים, גיוס מרצים ממקצועות ההיי-טק וסטודנטים שיתרמו מיכולתם ומידיעותהם בבתי הספר החל מבתי הספר היסודיים״.

תגובת חברת המועצה הגב׳ שרון מרק:

מערכת החינוך בעיר אינה מהמתקדמות ואינה נותנת מענה לצרכים השונים של ילדיי העיר. מדיניות החינוך בהובלת ראש העיר אינה מקדמת יצירתיות, חדשנות וטכנולוגיה. בוגרי המערכת אינם מוכנים לשוק העבודה של המאה ה-21 ונעדרי מיומנויות יזמות, שיתופיות, דיגיטציה. מבנה המערכת באשדוד מיושן על אף שפע הזדמנויות שמציאות הקורונה יצרה לשינוי באשדוד.

בחינה קצרה בתקציב החינוך השנתי ו/או באיוש לוקה בחסר מזה שנה וחצי של מנהל/ת אגף הגיל הרך, אי- התכנסות ועדת החינוך שלא על פי החוק, חוסר שקיפות במידע ונתונים להורים- מעידים יותר מכל על התייחסות הנהלת העיר לתלמידים, להורים ולחינוך בעיר. את התוצאות אנו רואים כעת עם פרסום ציוני הבגרויות במתמטיקה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*