גלבר ללסרי: ״התחייבת לפעול בכלים אחרים למניעת הקמת תחנת הכוח. זה הזמן!״

גלבר ללסרי: ״התחייבת לפעול בכלים אחרים למניעת הקמת תחנת הכוח. זה הזמן!״

אמש היה דיון ציבורי בנוגע להיתר פליטה. מהנתונים שהוצגו ובמיוחד לאור העובדה שיש עומס חומרים מסוכנים באשדוד ויש כבר 3 תחנות כוח מבקשת יו״ר האופוזיציה הגב׳ הלן גלבר להעלות את.הנושא לסדר יום המליאה כפי שפירטה במכתבה למערכת האתר:

1. התרחיש שהציג המשרד להגנת הסביבה מראה תוספת של 40-60 טון פורמלדהיד בשנה, שהם פי 200-300 מפליטות הפורמלדהיד הקיימות, יקפיצו באופן חסר תקדים את פליטות המסרטנים שנפלטים מאזור הצעשיה הצפוני מכ-5 טון בשנה ל- 44-65 טון בשנה.  המשרד להגנת הסביבה סבור שזו בשורה ושהם שומרים על הציבור לכן קיים חשש שהמשרד יאשר את היתר פליטה שיגרום לעליה של חומרים מסוכנים במיוחד באזור תעשיה ששם כבר  קיים עומס מזהמים. מדובר בחומר מסרטן שמזיק בכל רמת חשיפה. תפקידנו הוא לא לאשר שום תוספת של חומרים מסרטנים ומזהמים אלא לפעול להקטנה המזהמים.

 

ספרו לנו מי הם אנשי השנה שלכם/ן

 

א. אנחנו כעיר שיש בה עומס מזהמים חייבים לכוון לערך היעד אשר מבוסס על ההיבט הבריאותי בלבד ולא לשום שיקול אחר .  לכן אין צורך לאשר את ההיתר לתחנת הכוח. יפים לענייננו  דברי ראש העיר בדיון אמש שהתחייב כי לא תוקם תחנת הכוח ולא יתן היתר.

2. בועדה המשנה הוצג כי הפתרון שנמצא להיתר כמותנה בהיתר פליטה, נעשה כיוון שאין דרך משפטית שלא לאשר היתר תואם תוכנית. בדיון הציבורי היועץ המשפטי של שומרי הבית הצביע על תוכנית שאינה חוקית שלא בהתאם לתהליך התכנוני המחייב פניה לממונה למתן אישור לצד  הדיון והשיקולים של היתר הפליטה כפי שקובע סעיף 23 לחוק אויר נקי.

א. כאשר עורכים הליך משותף מאשרים ובוחנים בד בבד הן את התכנית והן את הבקשה להיתר פליטה באופן הרמוני. במקרה שלנו זה לא נעשה , הוראות חוק התכנון והבניה  לא קוימו. ולא נעשתה פניה לממונה לפי חוק אויר נקי.

ב. התוכנית לא רק שאשרה הקמה של מקור פליטה טעון היתר אלא שהיא קבעה כיצד ובאיזה טכנולוגיות יפעל מקור הפליטה. התוכנית אושרה לפני 8 שנים (2016) פרק זמן ארוך במונחים טכנולוגיים. מבלי שהתחשבה בכל השיקולים שהיה צריך להתחשב, עת  שמוקם  מקור פליטה כל כך משמעותי.

3. ראש עיריית אשדוד התחייב אמש, לאחר שנשמעו דברי כל הגורמים, והתושבים, כי גם אם יאושר היתר הפליטה, הוא יפעל בכלים אחרים למניעת הקמת תחנת הכוח. כך שאין לאשר בשלב זה את ההיתר גם לא להתנות בהיתר פליטה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ השקטה. הטבות ועדכונים למצטרפים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*