הסכם ממון לאחר נישואים

הסכם ממון לאחר נישואים

בימים כשלנו אין לדעת מה יביא איתו המחר. במצבים אלו עלינו להיות זהירים ולדעת לחשב נכון את צעדינו באשר הם. אם בעבר נישואין היו ערך שאין להפר הרי שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים כי השינויים העוברים עלינו כבני אדם הופכים אותנו להרבה יותר תזזיתיים, גמישים מחשבתית ונתונים להשפעות שלא תמיד בשליטתנו.

בשל השינויים הרבים העוברים על החברה, רבים מעדיפים להימנע מחתימה על כתובה ולחתום על הסכם ממון. הסכם ממון הוא למעשה הסכם התקף רשמית בבית המשפט ומחליף במידה רבה את התוכן של הכתובה שהייתה מקובלת בהסכם המותאם לימינו אנו ומבוסס על הסכמות קונקרטיות בין בני הזוג כך ששניהם מגיעים לנישואים כשהם יודעים בדיוק מה מהרכוש שייך למי ומה יישאר עם מי.

חשיבות חתימה על הסכם ממון

אין לזלזל בחשיבותו של הסכם ממון. החותמים על הסכם ממון יכולים להיות רגועים בידיעה כי לא משנה אילו שינויים יעברו היחסים, הם לא יוותרו חסרי כל והציוד שלהם ימשיך ללכת איתם. חתימה על הסכם ממון לאחר נישואים חשובה ואפשרית לא פחות מאשר הסכם ממון הנחתם לפני הנישואים.

רבים סבורים כי הסכם ממון ניתן לחתום רק טרם הכניסה למוסד הנישואים ולא היא. הלכה למעשה, ניתן לחתום על הסכם ממון לאחר נישואים או לפני נישואים בהתאם לשלב בו בני הזוג בוחרים וההסכם מותאם לצרכים של בני הזוג ולשלב בו הם מצויים בחיי הנישואים שלהם.

לחשוב חכם מבעוד  מועד

כדי לא להגיע למצב של גירושים בחוסר כל ולהימנע משנים ארוכות של שיקום ובעיקר – טינות כלפי בן הזוג לשעבר, רצוי להיות חכמים מבעוד מועד ולהקדים תרופה למכה. שאחרת, תמצאו את עצמכם מחפשים אחר  עורך דין גירושין בפתח תקווה ובכל אזור גוש דן. גירושים מהווים את בין התהליכים הקשים המשפיעים על הנפש דווקא כאשר האדם זקוק לתעצומות נפש אלו יותר מכל.

דווקא בתקופות כאלה, חשוב שלאדם יהיה אל מי לפנות. עורך דין גירושין בפתח תקווה או בכל אזור המרכז יכול לעזור להתמודד בצורה טובה יותר עם הגירושים עצמם ולהימנע ממצבים קשים של אבדן כל הנכסים בשל הגירושים, אבל הסכם ממון לאחר נישואים או לפניהם יכול לעשות זאת בצורה טובה יותר כאשר הוא מתבסס על רצונותיהם המשותפים של בני הזוג.

כאשר בני הזוג מצויים בתקופה טובה ביניהם אזי הם יכולים להגיע להסכמות נרחבות יותר ולשמור על הסכם זה גם במצבים בהם היחסים מתערערים. במקרים אלו קשה הרבה יותר להגיע להסכמה ולפיכך, הסכם ממון שנערך מבעוד מועד יכול להיות הפתרון הטוב ביותר לשמירה על יחסים טובים. שאחרת, עם המצוקה הגדולה שמתמודדים איתה בזמן הגירושים, העומס נעשה קשה פי כמה ומביא את שני הפרודים לכעוס יותר אחד על השנייה בשל המאבקים אבל לא רק – בשל השינויים המתרחשים בחיים, לעתים רבות הירידה ברמת החיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*