התערוכה ״הבית של סיון״ יצאה אל העולם.

התערוכה ״הבית של סיון״ יצאה אל העולם.

התערוכה שנולדה לגמרי במקרה עם הגעתה של ענת אלקבץ לדירת בתה בשכונת הדור הצעיר בכפר עזה, רגע לאחר חילוץ הגופות, ענת שבאינסטינקט של אמנית הוציאה את הטלפון הניייד והחלה לתעד את כל מה שהיא ראתה והרגישה, עם רגש אימהי שבא לספר את הסיפור בתמונות. סיפור על זוג אוהבים שחלמו להתחתן בקרוב, יפים, מחייכים ומלאי חיים שלא יקרו.

לאחר ששיתפה את התמונות עם בעלה שמעון אלקבץ, איש תקשורת ותיק ומוכר שעד לפני כשנתיים כיהן כמפקד גלי צה״ל ועם הילדים נדב, נעה וגיא הבינו כולם שהתמונות האלה חייבות לצאת מהטלפון לעולם.

 

נדב ונועה אלקבץ מספרים את הסיפור בפני הקהילה בסן דייגן (צילום משפחתי)

 

ההחלטה הראשונה היתה לפתוח את הבית, להשאיר הכל, עד כמה שניתן אותנטי ולפתוח את הבית לביקורים. הצילומים פותחו לתמונות והועמדו על כני ציור בבית הפינתי, ומבקרים החלו להגיע… בהתחלה בקבוצות קטנות ואז כמעט באופן יומי קיבלו ענת, שמעון ונדב קבוצות ופשוט סיפרו את הסיפור.

לא נגזים אם נאמר שמאות אלפים עברו בשנה האחרונה בבית של סיון בכפר עזה, חלקם כסיורים מודרכים וחלקם פשוט הגיעו, שלט מיוחד הוצב מעל הדירה, השלט מבקש בשם המשפחה להיכנס ולהעביר את הסיפור של סיון ונאור, את הסיפור של שכונת הדור הצעיר, של כפר עזה ואת הרעיון הבלתי נתפס ששניהם, יחד עם עוד רבים וטובים נרצחו אך ורק מהסיבה שהם היו יהודים.

 

 

לימים התבקשה ענת אלקבץ להעביר את התערוכה ולהנגיש אותה למי שלא יכול להגיע לכפר עזה, ענת נענתה ובמשך חודש שלם הוצגה התערוכה בספריה בבית ברל בכפר סבא.

 

ענת אלקבץ ומבקרים בתערוכה (צילום משפחתי)

 

עכשיו, הגיע הזמן מבחינת האלקבצים לצאת ולספר לעולם את הסיפור, בשילוב הסרט ״ארבעה בתים וגעגוע״ שהופק על ידי ערוץ 12 ושודר בתשעה באב הסיפור של סיון אלקבץ ונאור חסידים הי״ד הופך להיות מסמך עיתונאי, היסטורי, השילוב של הסרט והתערוכה מספרים את הסיפור של היום הנורא בכפר עזה ובעוטף כולו, נוגע גם במחדלי הצבא ובעיקר ממחיש את הכאב הגדול על אובדן כל כך מיותר של ילדה יפה, חייכנית ובן זוגה, זוג שרצה רק להקים משפחה ולחיות.

 

שמעון אלקבץ בפתח הבית בכפר עזה (צילום: דודו קקון)

 

בתחילת חודש ספטמבר יצאו בני המשפחה לסן דייגו שבארצות הברית. מצויידים בכל מה שניתן להמחיש לקהילה היהודית שם את הסיפור, סביר להניח שסן דייגו תהיה רק התחנה הראשונה והתערוכה הזו עוד תנדוד לכל מי שירצה לארח אותה.

סיון ונאור נולדו והתחנכו באשדוד, השניים הכירו והפכו לזוג כבר בגיל 16, בשביעי באוקטובר 2023 נרצחו השניים ע״י מפלצות החמאס בכפר עזה שהם בני 23 בלבד. יהי זכרם ברוך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*