חסידי ה״פלג הירושלמי״ התפרצו באלימות לכנס עירוני וגרמו לעצירתו

חסידי ה״פלג הירושלמי״ התפרצו באלימות לכנס עירוני וגרמו לעצירתו

את עלילות הפלג הירושלמי לאורך השנים מכירים כולם. מידי פעם מתעורר לו גרעין שמחליט שהוא מחליט על אורכות החיים בעיר ולוקח את החוק לידיים. כך קרה אתמול באופן לא צפוי בכנס של מהות, החברה העירונית לביטחון וחוסן קהילתי בנושא נוער מתבגר.

הכנס הוא חלק מסדרת הרצאות שמוכוונות לקהל החרדי ומותאם לכל הרגישויות של המגזר, סדרת ההרצאות זוכות להצלחה רבה קהל האימהות במגזר כשכל פעם הנושא עוסק בצורה מאוד ספציפית בנושא חיים אחר.

המרצים מיומנים ומוכרים במגזר ועד היום לא היתה שום בעיה, להיפך, ההיענות רק הלכה וגדלה.

 

המרצה באירוע דן טיומקין

 

אתמול נפל דבר, קבוצה אלימה של הפלג הירושלמי הגיעה למתחם ההרצאה בה נכחו מעל 100 משתתפות והחלה להפר את הסדר בצורה אלימה במיוחד. המשטרה שהוזעקה הגיעה בכח מצומצם ולא תואם את גודל ההתפרעות והאלימות ולא יכלה לקבוצה הנחושה.

החסידים לא התנחמו בהפסקת האירוע וסילוק המרצה והמשיכו בונדליזים בוטה וגרמו לנזקים ברכוש.

עובדי מהות שהיו ממונים על האירוע מטעם הרשות ניסו ככל יכולתם למנוע כניסה של חסידי הפלג הירושלמי אך ללא הצלחה, עובד מהות שניסה להגן על הפתח בגופו שילם על בפגיעות פיזיות.

מנכ״לית מהות, הגברת סימונה מורלי שנקראה ל״זירת האירוע״ ניסתה לקים את ההרצאה ולהחזיר את המרצה, אך המלצת המשטרה היתה לא לקיים את ההרצאה במתכונתה בעקבות היערכות לא מתוגברת מספיק של המשטרה.

כפיתרון ביניים ניתנה הרצאה של רב הקהילה שנכח באירוע וזאת למרות שחלק לא מבוטל של הקהל הנשי עזב את האירוע בעקבות איומי החסידים.

עיריית אשדוד טרם התייחסה באופן רשמי לאירוע, האירוע החמור יכול להוות אבן דרך לכדור שלג שימנע מחוגים נוספים להיכנס למגזר עם הרצאות נאורות שכל כך נדרשות ומתבקשות ע״י הקהילה החרדית שלא מאמינה בקיצוניות ובדרכי הפלג הירושלמי הקיצוני שמשתלט על סדר החיים העירוני ברובעים החרדים.

 

רגע אחרי ביקור חסידי הפלג הירושלמי

 

תגובת מהות:

מהות, הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי רואה בחומרה ומוקיעה את התפרצות קומץ המתפרעים האלימים שחדרו למתחם ההרצאה, ללא אישור ובמגמה ליצור הרס וחורבן . הסיבה להתפרעות הייתה הרצאה שהייתה אמורה להתקיים בנושא מתבגרים ומתבגרות שהינה חלק מסדרת הרצאות אותה מקיימת מהות הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי במגזר החרדי. להרצאות היענות, ביקוש וצורך גבוהים מאוד, לראיה כ-300 הורים הגיעו לשמוע ולקחת חלק בהרצאה של הרב דן טיומקין אשר בין השאר מעביר הרצאות וסדנאות בנושא חינוך.

מהות חרטה על דיגלה אפס סובלנות לאלימות ופעילות מניעה במחשבה תחילה. חשוב לי לציין כי הפעילויות במגזר מתקיימות בתאום מלא עם רבני הקהילה ועם רגישות מירבית לזרמים השונים בה, פעילות ענפה ומגוונת המתקיימת מזה עשור.

בימים אלו בהם עם ישראל נמצא בימי תענית מדרבנן ולקראת סיום תקופת האבלות של ימי בין המצרים, אנו מתאחדים כולנו ומתאבלים על חורבן בית המקדש.

בואו נזכור יחדיו מדוע חרב, תשעה באב אינו רק יום אבל על מה שאיבדנו, אלא תזכורת למה מצופה מאיתנו.

הריני להדגיש כי שום קומץ אלים לא ימנע ממני להמשיך, להוביל , ולהתוות ולקיים את הפעילות המבורכת, גם אם להבא ילווה באבטחה משטרתית מוגברת ומתגוברת.

אני מודה לכל מי שטרח/ה והגיע/ה לאירוע ומתנצלת מעומק ליבי על ביטולה של ההרצאה.

בהזדמנות זו גם תודתי הגדולה לעובדי מהות ולקהל המכובד שניסו בכל כוחם לשנות את המציאות המטרידה.

באיחולים לימים שקטים, לאחדות, הכלה הקשבה ואהבת חינם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*