ככה זה מתחיל: הפלג הירושלמי השתלט על בית כנסת ברחוב ההסתדרות

ככה זה מתחיל: הפלג הירושלמי השתלט על בית כנסת ברחוב ההסתדרות

ואקום. זה מה שקורה ברין הרחובות שבי ציון ומשמר הירדן ברובע א׳, איזור מוחלש מבחינה סוציו-אקונומית אליו הגיעה לפני מספר שנים קבוצת חסידים של הפלג הירושלמי והשתלטה על בית כנסת שהיתה נחלתם של קהילת רומניה. אט אט הפך המתחם ממקום תפילה לישיבה ומשם למתחם מגורים לא חוקי הנבנה בהסתר בימים אלה.

את תושבי הרובע לא שאלו, בטח לא החסידים שעושים בשכונה כרצונם וככל העולה על רוחם ושכחו לגמרי שהם האורחים (הלא חוקיים) והאלימות במילולית ולא פעם, הפיזית מטילה אימה על השכונה כולה.

כבר בפברואר 2020 כתבנו על הואקום שאיש לא לוקח עליו אחריות. זה התחיל במחאה על פתיחת עסקים בשבת, סופר פאפא לצורך המקרה הספציפי ההוא, להזכירכם במשך 6 שבועות או יותר הגיעו החסידים למחאה אלימה מול החנות ברובע א׳ ולא קרה דבר למעט הסיור המתוקשר של חבר המועצה דאז וסגן ראש העיר היום אלי נכט שהטריח את עצמו להגיע לזירת האירוע והותקף מילולית כשכונה אנטישמי ע״י רב הקהילה ואף לאלימות פיזית כפי שמתאר הסרטון.

 

הרב אלעזר: אתה אלי נכט? האנטישמי הידוע?

אלי נכט וחבר מועצת העיר דויד אסייג ובזמנו חבר מועצת העיר ד״ר אלי לחמני הם היחידים שהגיעו לזירת האירוע ברחובות משמר הירדן/שבי ציון. מביקורם של נכט ואסייג נראה כי יש בכוונתם לפעול. בתקווה שיצליחו יותר מלחמני שפעל מהאופוזיציה. אירוע כזה צריך וחייב להיות מטופל באופן מיידי, כמות התלונות שהגיעו לעירייה, למוקד, לנבחרי ציבור היא לא פרופורציונאלית למקרה אחד, בזמן שהשכנים מתלוננים גודר ובודד בית הכנסת והחלו בתוכו עבודות בינוי לבניית חדרים. כאילו שאם אף אחד לא רואה אפשר להחריג כל שטח למתחם מגורי חסידים. החשש למהומות של החסידים האלימים מונע ככל הנראה מפקחי עירייה ומכוחות משטרתיים לטפל בעת הזאת במקרה.

 

כיסוי 360 מעלות. בודדו את המתחם

 

בינתיים מי שסובל אלה התושבים המקיפים את המתחם, הערות גזעניות ומיניות נשלחות לעבר נשות הרובע כחלק מהשיגרה עד שהן נמנעות מלעבור מהכביש הראשי ממנו משקיפים החסידים על הנעשה במרחב הציבורי ולא בוחלים באמצעים כדי לגנות ולהעליב נשים, תושבות השכונה.

המתחם בו החלו העבודות לבניית מתחם מגורים כולל גם גנרטור חיצוני שמרעיש ומפריע לשכנים המתגוררים סמוך למתחם.

 

בניית חדרים בתןוך מתחם בית הכנסת המוסתר

 

צריך להגיד שבעקבות בניות התמ״א כל הבניינים התרחבו והצטופפו וכולם פה צמודים לכולם. המחסור בתאורה וצפיפות הסימטה מלחיצה אפילו אותנו כשבאנו לצלם. הסימטה הגובלת חוצה את מתחם המגורים מהכביש הראשי ועד לרחוב הראשי, מה שלא משאיר ברירה לתושבים לעבור משם כשהמעקף הופך לטירדה אמיתית.

לאורך השנים מספרת תושבת הרובע נספרו עשרות תקריות של קריאות גנאי לנשים, ערבי מסיבות רועשות ולא פעם גם התנהגות על בסיס שיכרות. ערבי העדלאידע של פורים הם אירוע מורכב כל שנה שתושבי השכונה כבר מעדיפים לצפות בו מהבית, רחוקים ובטוחים.

 

חיבורי חשמל ותשתיות? לא צריך, מביאים גנרטור

 

ככה בדיוק מתחילה פורענות והשתלטות שככל שהיא מוזנחת לאורך שנים כך קשה יותר למגר את האירוע. הפלג הירושלמי ידוע ומוכר באלימותו ובחוסר זיקתו לרעיון הציונות, הוא מכתים לא מעט חסידויות אחרות שסובלניות הרבה יותר לחיים משותפים בעיר,

גם עניין האפלייה לא עושה טוב לכלל הציבור שפקח נוחת על בית פרטי שחרג 30 ס״מ עם פרגולה ופה בודדו מבנה ציבורי ופתחו אירוע של פינוי בינוי פיראטי. תושבי אשדוד, ולא משנה באיזה רובע הם גרים חייבים לדעת שיש דין אחד לכלל התושבים, ודווקא בשכונות הותיקות והמוחלשות צריכה העירייה להתערב ביתר שאת.

 

הצטרפו לקבוצת הווצאפ שלנו וקבלו עדכוני שוטפים:

ליחצו הצטרפו לקבוצת הוואצאפ השקטה. הטבות ועדכונים למצטרפים.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*