נמשכת מגמת הפחתה בזיהום אוויר באזור התעשייה הצפוני באשדוד

איכות הסביבה

איכות הסביבה

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום (חמישי) נתונים שמציגים ירידה מתמשכת בחומרים מזהמים באזור התעשייה הצפוני באשדוד, עם ירידה של 14% ב-2023, בעיקר במזהם בנזן במפעלים קורנס ויהודה פלדות. ירידה זו מהווה המשך מגמה משנת 2022.

יצויין כי הנתונים מתייחסים לאיזור התעשייה הצפוני. בתוך השטח האורבני, ברובעי העיר – לא נרשמו חריגות בנתוני תחנות הניטור הסביבתיות.

תוכנית הפעולה שהובילה עיריית אשדוד, בשיתוף איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה והמשרד להגנת הסביבה, הביאה לתוצאות אלו, והתרכזה באסדרת רישוי, שיפור טכנולוגיות יצור, ושדרוג מתקנים קיימים. העירייה מדגישה כי ירידה זו מהווה מדד ליכולת לצמצם מזהמים באמצעות עבודה מקצועית מאומצת.

 

ספרו לנו מי הם אנשי השנה שלכם/ן

 

0

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי:

"אנחנו ממשיכים לפעול לצמצום הזיהום באזור התעשייה הצפוני. התוצאות מצביעות על הצלחת התוכנית שיזמנו, וכעת נדרשת תוכנית לאומית לצמצום זיהום אוויר."

 

 

צילום: מייק יודין

יו"ר איגוד ערים עו"ד אופיר לסרי:

"נתוני 2023 מצביעים על ירידה במזהמים. אנו קוראים לממשלה לאשר את התוכנית הלאומית לצמצום זיהום אוויר באיזור התעשייה הצפוני באשדוד."

מנכ"לית האיגוד רומי אבן דנן:

"הירידה במזהמים היא תוצאה ישירה של הרתמות לעבודה מקצועית משותפת של כלל הגורמים אך נדרש המשך והרחבה בדמות תוכנית לאומית לצמצום הזיהום."

 

צילום: אילוסטרציה

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*