פריצת דרך: חסידות ״בעלז״ עוברים לממלכתי חרדי וילמדו ליב״ה (וידאו)

פריצת דרך: חסידות ״בעלז״ עוברים לממלכתי חרדי וילמדו ליב״ה (וידאו)

במסיבת העיתונאים של פתיחת שנת הלימודים השתרבבה לה בשורה מאוד משמעותית על מגמה פורצת דרת שהחלה במגזר החרדי, חסידות בעלז, השניה בגודלה באשדוד אחרי חסידות גור עוברת גם באשדוד (אחרי בני ברק וירושלים) ללמוד במסגרת ממ״ח (ממלכתי חרדי) בה ילמדו מקצועות ליבה. להזכיר, הבנות למדו תמיד את מקצועות הליבה אך הבשורה כרגע היא מעבר הבנים.

מדובר בכ- 1,600 תלמידים חדשים שנכנסים למסגרת מפוקחת של מינהל החינוך ואת התוצאות נראה בדוחות העתידיים של הניגשים לבגרות.

ראש מינהל החינוך אריה מימון במסיבת העיתונאים

0

נכון שלא מדובר במהפיכה אך זו תחילתה של פריצת דרך שמשום מה לא זוכה לפרסום ולתהודה אולי מחשש לסחף או מסיבות אחרות אך מבחינת מערכת החינוך ועתיד המדינה מדובר ביוזמה מבורכת שמעידה על שינוי תפיסות עולם בסיסיות ומהותיות במגזר החרדי.

חסידות בעלז, על פי רוב החסידות השנייה בגודלה בישראל, עלתה לכותרות לאחרונה – והרבה יותר מפעם אחת תמונות החסידים חבושי השטריימל המקפצים ביציעי אולם הארנה בירושלים עוררה לפני מספר שבועות עניין רב בחתונת נכדו הצעיר, השמיני במספר, של האדמו"ר – גם בקרב מי שאינו מבין דבר בנבכי העולם החרדי. זו אינה הפעם הראשונה שחתונה של אחד מנכדיו של הרבֶה מעוררת עניין בציבור הרחב: כשהשיא את נכדו השישי לפני כשלוש שנים בשיא סגר הקורונה, ובניגוד למגבלות, עורר עליו האדמו"ר גם רבים בעולם החרדי עצמו. האירועים של בעלז נחשבים אגב, כבר שנים, לאירועים הכי חמים במגזר.

נותר רק לקוות שחסידויות אחרות יפנימו את המהלך ויצטרפו, בכך תוכל מערכת החינוך להיות מפוקחת יותר, משכילה יותר והישגית הרבה יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*