הנשים אשמות? איסורים חסרי תקדים על נשים חתומים בידי רבני העיר ואדמו"רים

הנשים אשמות? איסורים חסרי תקדים על נשים חתומים בידי רבני העיר ואדמו"רים

במגזר החרדי נמצאו הפתרונות לתקופה הקשה שעובר עם ישראל, הנשים. העובדה שנשים נוסעות על קורקינט חשמלי רחמנא לצלן כנראה מצליחה להוציא את הגבר החרדי מדעתו למרות הלבוש והכיסוי המלא בחום יולי אוגוסט, הפיתרון? שילכו ברגל, הרבה יותר צנוע. ואם זה לא מספיק? לא מספיק שהנשים ישבו בצד האחורי של האוטובוסים מכשיו הן צריכות גם לשתוק, לא להרעיש כי זה מוציא מריכוז את הגברים שיושבים קדימה.

מדובר בפשקוויל (כרזה) רשמי שיצא והודבק ברחבי האיזורים החרדים וחתום שמית בידי רבני הקהילות החרדיות. גם אם לנו זה נראה הזוי וחסר חשיבות מדובר בגזירה רשמית שתשפיע באופן ישיר על חייהן של נשים רבות ועבורן מדובר בצו חוקי לכל דבר ועניין.

״כל אשה ונערה מעל גיל תשע אסורה להשתמש בכלים אלו (קורקינטים) וכל שכן באופניים״

העיתוי של הפשקוויל מגיע בימי הקיץ, בה תיירים רבים נוהגים להגיע לעיר הים וליהנות מהאטרקציות השונות בעיר. הרבנים החתומים על המסמך כתבו: "לאחרונה נפרץ שהנשים נוסעות בקורקינט וכן בקארטינג. הננו להודיע שזה נוגד את כללי הצניעות, וכל אישה ונערה מעל גיל 9 אסורה להשתמש בכלים אלו, וכל שכן באופניים"

 

 

קריאת קודש מאדמור"י ורבני העיר שליט"א

בזמנים קשים אלה כאשר זקוקים לרחמי שמים מרובים ושמירה עליונה מכל אויבינו מבחוץ ומבפנים, הננו מעוררים בזה כמה נקודות בהתנהגות הנשים, וכללי הצניעות הנדרשת מציבור החרדים לדבר ה׳.

א. לאחרונה נפרץ שהנשים נוסעות בקורקינט (ובפרט חשמלי) וכן בקארטינג, הננו להודיע שזה נוגד כללי הצניעות, וכל אשה ונערה מעל גיל תשע אסורה להשתמש בכלים אלו וכל שכן באופניים.

ב. קריאה לבעלי החנויות שמעבידים מוכרות בחנויותיהם שלבושן והתנהגותן רחוקה מאוד מדרך הצניעות, ועל בעלי החנויות לתת את הדעת בענין זה, ולהתנות מראש על לבוש והתנהגות התואם לדרך החרדי.

ג. באוטובוסים מהאולמות (עד הלום) מגיעים תלונות מאברכים, שלמרות שהנשים יושבות בחלק האחורי של האוטובוס, הן מדברות ומשיחות ביניהן בקולי קולות, באופן שנוגד את דרכי הצניעות, ועל הנשים לזכור שנמצאים במקום אחד עם האנשים, ולהיזהר בצניעות הראויה ולדבר בשקט.

 

 

״הן מדברות ומשיחות ביניהן בקולי קולות, באופן שנוגד את דרכי הצניעות״

לא יעלה על הדעת שהחוק במדינת ישראל יתעלם מכל מה שקורה בקהילות החרדיות והוראות כאלה יפלו באין מפריע בכל שני וחמישי, מדובר בגזרות משפילות שמשנות את חייהן של אלפי נשים ובנות נוער וזה קורה באופן גלוי ובאין מפריע. במגזר הכללי כל אירוע אפליה זוכה לכותרות מרעישות והתערבות פוליטיקאים, חברי כנסת ולפעמים התערבות של שרים, וכאן? 0 התערבות, 0 מעורבות ו-0 התייחסות.

 

 

ליחצו הצטרפו לקבוצת הוואצאפ השקטה. הטבות ועדכונים למצטרפים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*