היסטוריה בעיר הנמל… מטען ראשון נפרק בנמל הדרום הפרטי

היסטוריה בעיר הנמל… מטען ראשון נפרק בנמל הדרום הפרטי

האם אנחנו חווים ימים היסטוריים בהם הנמל החדש מתחיל עידן חדש ולראשונה הופך לנמל אקטיבי?

ביום שישי נחשף ב"כלכליסט" כי אוניית מטען כללי פרקה לראשונה סחורה בנמל הדרום הפרטי שמופעל על ידי חברת TIL השוויצרית. זו הפעם הראשונה שאוניית מטען כללי פורקת מטען בנמל הדרום, וזו גם הפעם הראשונה בה נמל הדרום עוסק בפעילות של פריקת סחורות ברציפיו. פריקת המטען הכללי בנמל התאפשרה לאחר שנמל המפרץ בחיפה פרק מטען כללי ברציפיו שבוע לפני כן, למרות התנגדות ההסתדרות שאיימה בשביתה. ירון כרמי מדינמיק שירותי ספנות שמייצגת את האוניה, אמר: "פריקת האוניה בנמל הפרטי במקום בנמל הממשלתי חסכה לחוכרי האוניה כ־2 מיליון שקל עקב קיצור התור.

במשרדי התחבורה והאוצר עוקבים ביתר תשומת לב ובשביעות רצון גלויה אחר ההתפתחויות האחרונות שהובילו את הנמלים החדשים לפרוק מטען כללי ברציפיהם, ומקווים שזו תוביל לקיצור בתור התפעולי. עם זאת, כדאי לצנן את ההתלהבות – כושר פריקת המטען הכללי בשני הנמלים החדשים מוגבל, מפני שהמכשור והרציפים שם מותאמים לפריקת מכולות.

בנמל הדרום מודים כי על אף התקדים מדובר רק באירוע נקודתי, וכי פריקת האוניה בעיקר איפשרה להם לתרגל פריקת אוניות ומערכות פנימיות ואת בחינת המערכות שלהם מול המכס. כמו כן, פריקת המטען הכללי בנמל צפויה להיפסק לחלוטין עד תחילת אפריל, שכן אז יגיעו לנמל מנופי מכולות חדשים שיחסמו את הרציף שנפרק בו כעת המטען הכללי. בנמל המפרץ לעומת זאת רואים את פריקת המטען הכללי כמנוף לחץ על הממשלה בכדי שזו תתן לה את רציפים 7 ו־8 הריקים.

 

(צילום: דינמיק שירתי ספנות)

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*