איך לבחור עדשות מולטיפוקל? טיפים חשובים

איך לבחור עדשות מולטיפוקל? טיפים חשובים

פרספוביה, או זוקן ראייה, היא תופעה בלתי נמנעת החל מסביבות גיל 40-45. הכוונה היא לקושי ההולך וגדל לקרוא עיתון או ספר, לקרוא טקסטים על מסך הסמארטפון ובאופן כללי להבחין באופן מדויק באובייקטים קרובים לעין. תופעה זו נובעת מהיחלשות השרירים שאחראים ליכולת של העדשות בעיניים לשנות את קמירותן וכך להתאים את המיקוד למרחק מהאובייקט. בהתאם ניתן לראות אנשים בגילאים אלה מרחיקים את הטלפון מהפנים על-מנת שיוכלו לראות טוב יותר מה כתוב בו – עד שהיד כבר לא ארוכה מספיק, ואין ברירה אלא להרכיב משקפיים. אם בנוסף לזוקן הראייה האדם סובל גם מקוצר ראייה, כלומר קושי לזהות אובייקטים רחוקים מהעין בבירור, המצב הופך למורכב יותר. אופציה אחת היא שני זוגות משקפיים, האחד לראייה לרחוק והשני לקריאה ושימוש בסמארטפון. פתרון פרקטי יותר הוא עדשות מולטיפוקל – עדשות עם 3 מוקדים שונים, האחד לראייה למרחק של 40-50 ס"מ, השני לראייה לרחוק והשלישי לטווח הביניים. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהעדשות החכמות, חשוב לבחור אותן באופן מושכל, ובפרט להתייחס לפרמטרים שיפורטו כאן בעמוד.

זהות היצרנית

המספר הרב של האנשים שזקוקים לפתרון מקיף לליקויי הראייה גורם לכך שישנו ביקוש רחב היקף לעדשות רב מוקדיות. הביקוש, כמו תמיד, מוביל להיצע נרחב ובשוק העדשות פועלות חברות רבות מאוד. מאחר שישנו הבדל משמעותי בין עדשת מולטיפוקל של חברה מובילה כמו ג'ונסון&ג'ונסון, קופרוויז'ן, בוש אנד לומב או אלקון לבין עדשה של חברה עלומת שם, השיקול הראשון הוא זהות היצרנית. החברות שמשקיעות משאבים רבים במחקר ובפיתוח יכולות להבטיח – וגם לקיים – עדשות איכותיות ומדויקות להפליא, ועוד הבטחה שמתממשת היא נוחות הרכבה מרבית.

סוג הליטוש

הבחנה נוספת בין כל הדגמים הרבים של עדשות המולטיפוקל היא לפי סוג הליטוש. אופציה אחת היא ליטוש קדמי ואופציה שנייה היא ליטוש אחורי. ההמלצה היא להעדיף את אלה המתאפיינות בליטוש אחורי, כלומר ליטוש בחלק הקרוב יותר לעין של העדשה. טכנולוגיה מתקדמת זו מאפשרת הגעה לרמת דיוק גבוהה במיוחד, ואמנם הדבר בא לידי ביטוי גם במחיר – אבל במבחן היחס שבין העלות לתועלת, זוהי האופציה הכדאית ביותר.

החומר שממנו מיוצרות העדשות

עדשות מולטיפוקל מיוצרות מזכוכית, פלסטיק ופוליקרבונט. עדשות זכוכית עמידות מאוד לשריטות, אבל כבדות יחסית. כמו כן חשוב לבחור עדשות עם ציפוי שמספק הגנה מפני השמש. עדשת פלסטיק קלה ודקה, אבל רגישה לשריטות ולכן זקוקה לציפוי מגן בפני בעיה זו. עדשות פוליקרבונט מתאפיינות ביכולת לסנן קרינה כך שאין סכנה לפגיעה בעיניים כתוצאה מחשיפה לשמש.

חנות אמינה

הדגש החשוב ביותר לגבי עדשות מכל סוג, ובפרט מולטיפוקל, הוא לרכוש אותן מחנות אמינה ו-ותיקה. בחנות כזו ישנו מבחר רחב של אפשרויות, ובנוסף תקבלו ייעוץ שמותאם אליכם ספציפית, על בסיס הבקיאות המקצועית והיושרה, כך שתוכלו להיות בטוחים שהענקתם לעיניים שלכם, ולכם, את הפתרון האידיאלי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*