ליסינג לעצמאיים: איך זה יכול לחסוך בעלויות רכב

ליסינג לעצמאיים: איך זה יכול לחסוך בעלויות רכב

היום כולם מדברים על ליסינג לעצמאיים, מאחר ומדובר על אחת הדרכים היעילות והנוחות ביותר ליהנות מרכב חדש, בטיחותי ומאובזר. מאחר ולא לכולם יש את היכולת הפיננסית לרכוש רכב חדש באופן עצמאי, ההתלבטות היא בין לקיחת הלוואה, לבין עסקת ליסינג. אם בעבר רק חברות וארגונים אפשרו לעובדים שלהם ליהנות מרכב ליסינג, הרי שהיום גם עצמאיים יכולים להרוויח מהעסקה.

כל היתרונות של ליסינג לעצמאיים

ישנם יתרונות רבים לעסקת ליסינג לעצמאיים, אך אין ספק כי היתרון המשמעותי ביותר הוא היכולת ליהנות מרכב חדיש ומאובזר במחיר חודשי קבוע וידוע מראש. מאחר ולא לכולם יש את היכולת הפיננסית לרכוש לעצמם רכב במימון עצמאי, רבים בוחרים להסתבך עם הלוואות, שתופסות את מסגרת האשראי. לעומת זאת, עסקת ליסינג תוכל לספק לכם עסקה משתלמת ונוחה יותר, בזכות הגמישות המקסימלית והיכולת להבטיח לכם עסקה בהתאמה אישית. במידה ואין לכם כסף נזיל, תוכלו ליהנות ממקדמה נמוכה יותר, על חשבון תשלומים חודשיים גבוהים יותר. לעומת זאת, אם אתם מעדיפים לשלם מקדמה גבוהה יותר, תוכלו ליהנות מהוצאה חודשית נמוכה יותר. בסיום העסקה תוכלו לבחור אם לרכוש את הרכב, או לחילופין, לחדש את העסקה לרכב חדש ובכך לחסוך מעצמכם את הצורך להתעסק עם מכירת הרכב בהמשך הדרך.

מה ההבדל בין ליסינג תפעולי לליסינג מימוני?

עסקת ליסינג תפעולי מאפשרת לכל עצמאי ליהנות משימוש ברכב חדיש ומאובזר לתקופה מוגדרת מראש, אך בסיום העסקה הרכב חוזר לחברת הליסינג ואין שום אפשרות לרכוש אותו. עם זאת, במהלך תקופת העסקה תוכלו ליהנות מתחזוקה שוטפת של הרכב, ביצוע של כל הטיפולים הנדרשים ואפילו מעבר טסט. כל התשלומים עבור הרכב נחשבים להוצאה מוכרת. לעומת זאת, ליסינג מימוני יאפשר לכם לרכוש את הרכב בסיום העסקה, אך התשלומים השוטפים עבור הרכב ייחשבו להוצאה מוכרת רק במידה והרכב משמש למטרות עסקיות.

מהן הטבות המס שתקבלו בעסקת ליסינג תפעולי לעומת ליסינג מימוני?

ישנו הבדל בהסתכלות של מס הכנסה על עסקת ליסינג מימוני, לעומת ליסינג תפעולי. רשויות המס מכירות בליסינג המימוני כעסקת מכר, לכן התשלום החודשי נחשב כפדיון הלוואה לחברת הליסינג. מאחר והבעלות על הרכב עוברת ללקוח, הוצאות המימון, הוצאות הפחת ושאר ההוצאות של הרכב נחשבות להוצאה מוכרת, במידה והרכב משמש למטרות עסקיות.

עסקת ליסינג תפעולי, לעומת זאת, נחשבת לפי רשויות המס כעסקת השכרה, מאחר והבעלות על הרכב אינה עוברת ללקוח. לכן התשלומים החודשיים מהווים דמי שכירות, ועל כן נחשבים להוצאה מוכרת, בנוסף לשאר ההוצאות השוטפות של הרכב. אך מאחר ולא מדובר על הלוואה, תוכלו לקבל החזר מס על הפחת של הרכב, רק במקרים של ליסינג מימוני (במידה ומדובר על עסקת ליסינג לתקופה של עד 5 שנים), מאחר וליסינג תפעולי נחשב להשכרה.

מה חשוב לדעת לגבי עסקת ליסינג בהקשר של מס הכנסה?

עסקת ליסינג יכולה להיחשב להוצאה מוכרת, בין אם מדובר על ליסינג תפעולי או ליסינג מימוני. אך על מנת ליהנות מכך, יש להציג לרשויות המס את הסכם עסקת הליסינג, המפרט את מועדי התשלומים ולוודא כי הסכום לתשלום נשאר קבוע לכל אורך תקופת העסקה, בתוספת הפרשי הצמדה. כמו כן, יש לוודא כי עסקת הליסינג מסתיימת עד 3 חודשים ממועד התשלום האחרון וכי המרווח בין התשלומים השוטפים אינו עולה על 3 חודשים. במידה וכל התנאים האלו מתקיימים, עסקת הליסינג שלכם תיחשב כהוצאה מוכרת, במקום הוצאות הפחת. אך כדאי לציין כי ישנו ניואנס הייחודי לחברות בע"מ ולעצמאיים המנהלים פנקסים בהתאם לשיטת החשבונאות הכפולה. במקרים אלו יש לוודא כי עסקת הליסינג תהיה ארוכה מ- 75% מהתקופה המוגדרת כ"פחת" בהתאם לתקנות. במידה ואתם נמנים עם העצמאיים שאינם מחויבים להתנהל בהתאם לשיטת החשבונות הכפולה, תצטרכו רק לוודא כי עסקת הליסינג ארוכה מהתקופה המוגדרת כ"פחת".

מה חשוב לדעת לגבי ניכוי מע"מ על רכב ליסינג?

ניכוי מע"מ על רכב ליסינג אפשרי במקרים של עסקת ליסינג מימוני והן במקרים של עסקת ליסינג תפעולי, אך רק במידה ומדובר על רכבים מסחריים, השוקלים מעל ל-3.5 טון ומשמשים רק לצורכי העסק. עם זאת, תוכלו לנכות את המע"מ מכל ההוצאות השוטפות של הרכב, ללא שום קשר למשקלו. כך שגם אם מדובר על רכב פנאי שטח או רכב פרטי, תוכלו לקזז את המע"מ מכל הטיפולים במוסך והוצאות הדלק השוטפות. כמובן שקיזוז המע"מ נעשה באופן יחסי, בהתאם למידת השימוש ברכב לצורכי העסק. אם הרכב משמש בעיקר לצרכי העסק, תוכלו לקזז 2/3 מההוצאות.

בואו לבחור את רכב הליסינג המתאים לכם ב-freesbe

מחפשים ליסינג פרטי לעצמאים ? אנו בחברת freesbe נשמח לספק לכם מבחר רכב של רכבים חדשניים, בטיחותיים ומאובזרים, המגיעים מכל יצרניות הרכב המובילות ביותר בשוק. אצלנו תמצאו את כל סוגי הרכבים, לצד ייעוץ מקצועי ואדיב בנוגע לבחירת הרכב המושלם ביותר לצרכים שלכם. אנו מתמחים בעסקאות ליסינג לעצמאיים ונשמח לספק לכם מידע עדכני אודות מסלולי הליסינג המשתלמים שלנו. אתם מוזמנים לבחון את מלאי הרכבים הזמין שלנו באתר, או לחילופין, להגיע לאחד הסניפים שלנו, הפזורים בכל חלקי הארץ.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*