תכנית תופסים כיוון לקריירה – מילואים Edition

תכנית תופסים כיוון לקריירה – מילואים Edition

בשבועות האחרונים נפתח המחזור המיוחד של תכנית "תוספים כיוון" במרכז כיוונים, תכנית ייחודית לפיתוח קריירה למילואימניקים ו/או בני זוג של משרתי מילואים בעלי תואר ראשון/הנדסאים.

התוכנית תופסים כיוון לקריירה שפועלת במרכז כיוונים אשדוד, בשיתוף עמותת בוגרי יהל"ם וחינוך לפסגות, נועדה לספק למשתתפיה ליווי, הכוונה, וכלים פרקטיים למציאת עבודה, בניית קריירה ופיתוח אישי, כדי שיוכלו להזניק את הקריירה שלהם למקום בו הם חולמים להיות. התוכנית נותנת מענה ייעודי לאוכלוסייה שנפגעה כתוצאה ממילואים במלחמת חרבות ברזל.

נכון לינואר 2024 עמד מספר משרתי המילואים שגויסו למערכה על כ־295 אלף איש, מתוכם מאות צעירים שהושפעו באופן ישיר או עקיף משירותם ואף נפגעו מכך בקריירה.

תהלכי גיוס אשר נקטעו בעקבות השירות, חוסר זמינות של הצעירים להגשת מועמדות למשרות וראיונות עבודה, החשש של צעירים מול הצורך שלהם להיעדר לתקופות זמן ממושכות, חוסר הוודאות לגבי העתיד. כל אלה מציבים צעירים רבים באתגרים בבניית הקריירה.

נוסף על כך, כמאה אלף נשים סופגות את שירות המילואים של בני זוגן ומנהלות את משק הבית לבדן. נשים רבות חשופות לפיטורים, לקיצוצים או לחל"ת בעקבות היעדרויות תכופות וכן פגיעה בהכנסתן.

מתוך הכרה בחשיבותה של השתלבות מיטיבה של משרתי המילואים ונשות המילואים בשוק התעסוקה, מרכז כיוונים בנו את התוכנית במטרה לסייע לצעירים והצעירות להגביר את תחושת המסוגלות עצמית, לעצב את עתידם על אף ולמרות האירועים הקיצוניים שפקדו את חייהם, לחזור לרציפות תפקודית בקריירה ובכך גם לחזק את החוסן האישי, הקהילתי והלאומי.

התוכנית מיועדת לצעירים וצעירות אקדמאים/הנדסאים בגלאי 25-40 שנמצאים בתת תעסוקה שאינה תואמת השכלה. וכמו כן שירות המילואים שלהם או של בני זוגם.ן במלחמת חרבות ברזל השפיע על מצבם התעסוקתי.

בתוכנית סדנאות ומפגשים לפיתוח קריירה ומיקוד תעסוקתי, הכוונה וכלים ליצירת נטוורקינג, ליווי אישי ע"י מנטורים ומנטוריות מהתעשייה על פני כשלושה חודשים וליווי אישי של רכזי התכנית.

 

אופיר לסרי

עו"ד אופיר לסרי, חבר מועצת העיר והממונה על כיוונים:

"אני נרגש על פתיחת תוכנית מיוחדת שמיועדת לאוכלוסייה מיוחדת, משרתי המילואים ובנות זוגם. אני רוצה לומר לכם תודה על תרומתכם האדירה, ההתגייסות והעמידה האיתנה לנוכח האתגרים של השנה האחרונה. אנחנו נמשיך לעשות את כל המאמצים להקל עליכם ועל בני משפחותיכם ולפתח עוד מענים למשפחות המילואים."

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*